Koronavírus

Je bezpečné vydať sa von z republiky? Môžete meniť destináciu alebo termín? A ako je to so stornom? Máme pre vás odpovede na všetko, čo potrebujete vedieť o koronavíruse vo vzťahu k vašej dovolenke.

Ak máte kúpený zájazd alebo letenky do oblastí zasiahnutých koronavírusom, obráťte sa na našich predajcov, ktorí vám pomôžu nájsť najlepšie riešenie. Poistenie storna sa nevzťahuje na udalosti, ktoré nastali v dôsledku epidemiologickej situácie v cieľovej krajine a vždy záleží na rozhodnutí konkrétnej cestovnej kancelárie. Podľa zákona máte nárok na zrušenie zájazdu bez stornopoplatkov iba v prípade, keď nemôžete čerpať službu cestovného ruchu (napríklad ak je zavretý hotel, či zrušený let).

Storno zájazdu mimo ohniska nákazy (aktuálny zoznam neodporúčaných oblastí sledujte na webe Ministerstva zahraničných vecí) sa riadi všeobecnými podmienkami cestovných kancelárií. Odstúpenie od zmluvy je aktuálne možné podľa stornopoplatkov cestovných kancelárií. Ak chcete poradiť ohľadne vášho konkrétneho zájazdu, môžete sa obrátiť na predajcov.

Platba

Všetky dôležité informácie ohľadom vašej platby. Typ karty, účty, mena, použitie hotovosti a príspevkov od zamestnávateľa.

Áno, počet účtov z ktorých nám príde vaša platba nie je nejako obmedzený. Pokiaľ je to možné, plaťte vždy v rámci jednej banky, aby sme mali vašu platbu na účte v čo najkratšom čase a môžeme v poriadku potvrdiť rezerváciu.

Požičanie auta

Ako si požičať na dovolenke automobil, čo budete potrebovať, čo musíte splňovať?

Zvyčajne je potrebné ručenie kreditnou kartou, a to aj v prípade poistenia s nulovou spoluúčasťou. Požičovňa si blokuje depozit napríklad pre prípady, že klient nedotankuje nádrž do rovnakého stavu, v akom bola pri prevzatí.

Starostlivosť o zákazníkov

Nebol zájazd podľa vašich predstáv? Kde sa sťažovať na organizujúcu CK, ubytovanie alebo leteckú spoločnosť?

Prípadné reklamácie zájazdu či v ňom zahrnutých služieb spoločnosť Invia odporúča riešiť na mieste pobytu s delegátom usporiadateľa zájazdu alebo na recepcii ubytovacieho zariadenia, aby mohli byť vady ihneď odstránené či napravené delegátom usporiadateľa zájazdu, ubytovacím zariadením atp.
Spoločnosť Invia pre úspešné vybavenie reklamácie odporúča nechať si reklamované skutočnosti potvrdiť písomne podpisom zástupcu usporiadateľa zájazdu či ubytovacieho zariadenia. Tiež býva k dispozícii zákazníkovi non-stop telefónna linka usporiadateľa zájazdu, na ktorej môžete postup reklamácie konzultovať. 

Ak sa rozhodnete reklamovať zájazd či inú poskytnutú službu až po ukončení zájazdu, je potrebné reklamáciu zaslať bez zbytočného odkladu na e-mail klientskyservis@invia.sk. Reklamáciu môže zákazník tiež oznámiť na ktorejkoľvek pobočke Invia aj ústne, o tomto oznámení bude zodpovedným pracovníkom vypracovaný záznam, ktorý bude zaslaný usporiadajúcej CK; záznam je zákazník povinný podpísať.

Proces nákupu

Ako si môžem rezervovať zájazd? Čo je to nezáväzná objednávka? Kedy sa mi ozve predajca? A k tomu užitočný slovníček skratiek.

Promo izba - Lacnejší variant klasickej izby. Býva umiestnená v menej prestížnej časti hotela, prípadne má menej atraktívny výhľad či starší nábytok a vybavenie.
Double izba
- DBL = dvojlôžková izba s manželskou posteľou
Double bed = posteľ pre dve osoby (dvojposteľ) s jednou matracou
Twin izba - TWN = dvojlôžková izba s oddelenými lôžkami, dve oddelené postele s dvoma matracmi, ktoré sa dajú v prípade potreby použiť ako double-bed (spojením postelí)
Triple izba - TPL = trojlôžková izba
Single izba - SGL = jednolôžková izba, spravidla dvojlôžková s príplatkom za neobsadené lôžko (za single), čo je posteľ pre jednu osobu s jednou matracou
Štandardná izba - STN = spravidla najviac zastúpená izba v danom hoteli (penzióne ...) zodpovedajúca kvalite a kategórií hotela
Superior izba - SUP = priestrannejšia izba
Deluxe izba - DLX = väčšia izba s lepším vybavením, často lepšie umiestnená, s lepším výhľadom
Suity - SUI = najluxusnejšie izby v hoteli, ubytovanie poskytované vo vzájomne oddelených/prepojených miestnostiach s lôžkom (spálňa) a sedacou súpravou (obývacia izba).
Junior suite = ubytovanie so zvláštnym miestom pre sedenie v jednej izbe
Senior suite = apartmáne väčších rozmerov
Superior suite = apartmán vyššej kategórie
Penthouse suite = najluxusnejšie apartmány v hoteli (často na poschodí)
Spojené izby / connect rooms = samostatné izby s lôžkami prepojenými spojovacími dverami
Rodinná izba / family room - FR = izba s tromi alebo viacerými lôžkami, z ktorých aspoň dve sú vhodné pre dospelé osoby
Mezonet - ubytovanie na viacerých podlažiach s vyhradeným prepojením jednotlivých podlaží
Sea view - SV = výhľad na more
Sea side view - SSV = bočný výhľad na more
Beach front - BF = morská strana, tj. Výhľad na more môže byť napr. zatienený vysokými stromami a pod., Ale tiež nemusí
Pool view - PV = výhľad na bazén
Park / garden view - GV = výhľad do záhrady alebo parku
Mountine view = výhľad na hory
Main building - MB = hlavná budova
Side building = bočná budova
Anex / dependance = vedľajšia budova hotela, spravidla aj s inak vybavenými izbami, môže byť aj iná kategória (počet hviezdičiek), hlavné hotelové služby, napr. stravovanie, bývajú poskytované väčšinou v hlavnej časti