Koronavírus

Je bezpečné vydať sa von z republiky? Môžete meniť destináciu alebo termín? A ako je to so stornom? Máme pre vás odpovede na všetko, čo potrebujete vedieť o koronavíruse vo vzťahu k vašej dovolenke.

Ak máte kúpený zájazd alebo letenky do oblastí zasiahnutých koronavírusom, obráťte sa na našich predajcov, ktorí vám pomôžu nájsť najlepšie riešenie. Poistenie storna sa nevzťahuje na udalosti, ktoré nastali v dôsledku epidemiologickej situácie v cieľovej krajine a vždy záleží na rozhodnutí konkrétnej cestovnej kancelárie. Podľa zákona máte nárok na zrušenie zájazdu bez stornopoplatkov iba v prípade, keď nemôžete čerpať službu cestovného ruchu (napríklad ak je zavretý hotel, či zrušený let).

Storno zájazdu mimo ohniska nákazy (aktuálny zoznam neodporúčaných oblastí sledujte na webe Ministerstva zahraničných vecí) sa riadi všeobecnými podmienkami cestovných kancelárií. Odstúpenie od zmluvy je aktuálne možné podľa stornopoplatkov cestovných kancelárií. Ak chcete poradiť ohľadne vášho konkrétneho zájazdu, môžete sa obrátiť na predajcov.

Odporúčame sa neponáhľať a vyčkať, ako sa situácia vyvinie. Za pár mesiacov môže byť riziko nákazy minulosťou a bola by škoda sa pripraviť o dovolenku. My celú situáciu starostlivo monitorujeme a naši predajcovia vám radi poradia. Mimochodom storno podmienky sú spravidla rovnaké teraz ako 60 dní pred odletom.

Platba

Všetky dôležité informácie ohľadom vašej platby. Typ karty, účty, mena, použitie hotovosti a príspevkov od zamestnávateľa.

Z našej strany nie je uplatniteľná výška príspevku od zamestnávateľa nijak obmedzená. Viac informácií o akceptovaných benefitných programoch nájdete tu.

Príprava na dovolenku

Čo všetko si pripraviť pred vašou dovolenkou? Pokyny, doklady, víza, adaptéry, očkovanie.

V krajinách Európskej únie (EÚ) stačí občiansky preukaz.

V prípade krajín mimo EÚ sa obráťte na nášho predajcu, ktorý vám poskytne informácie o požadovaných dokladoch s ohľadom na zvolenú destináciu.

Túto informáciu vám rád poskytne náš predajca s prihliadnutím na danú destináciu.

Do niektorých (najmä exotických) krajín by ste mali mať špeciálne očkovanie. Aplikáciu býva potrebné vykonať aj mnoho týždňov vopred, často vo viacerých dávkach. Odporúčania týkajúce sa očkovania do jednotlivých krajín nájdete napr. na stránke Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky alebo Štátneho ústavu pre kontrolu liečiv: https://www.sukl.sk/.

Je dôležité si dopredu overiť, či do vašej cieľovej krajiny je potrebné zakúpiť vízum alebo jeho obdobu.

V niektorých krajinách môžete kúpiť vízum až po prílete do destinácie priamo na letisku (napr. v Egypte a Dominikánskej republike).

Aktuálne informácie o vízovej povinnosti do konkrétnych krajín a o tom, ako vízum získať, nájdete na stránkach Ministerstva zahraničných vecí SR (www.mzv.sk) či u nášho predajcu.

Letenky, letisko a let

Informácie o lete, letenkách a váhe batožiny, preprava zvierat, ale aj o cestovaní v tehotenstve.

Môžete využiť zvýhodnené ponuky služieb našich partnerov. Na letisku v Prahe môžete využiť transfer. Ak letíte z Mníchova, Katovíc alebo Krakova, môžete cestovať so spoločnosťou Leo Express, a to so zľavou.

Terminal - jedna z budov letiska, ktoré môžu mať rôzne značenie napr.  Terminal 1 alebo Terminal A, Terminal South,
Reservation confirmation - potvrdenie rezervácie
Flight ticket - letenka
Boarding pass (boarding ticket) - palubný lístok
Check-in - odbavenie
Check-in desk - odbavovacia prepážka
Checked baggage (luggage) – odbavená batožina
Cabin baggage (carry-on baggage) - príručná batožina
Security check - bezpečnostná kontrola
Gate - odletová brána
Seat - sedadlo
Departure (time) - odlet (čas odletu)
Arrival (time) - prílet (čas príletu)
Baggage claim - vyzdvihnutie batožiny
Charter - letecký spoj objednaný cestovnou kanceláriou pre väčšie skupiny cestujúcich. Tieto lety sa organizujú sezónne.
Slot - voľné časové úseky, ktoré žiada letecká spoločnosť, v ktorých je možné lietať na jednotlivé letisko. Platí pre príletové aj odletové časy.
Seating - rozmiestnenie cestujúcich v lietadle alebo autobuse.
Transfer - miestna preprava osôb (väčšinou autobusová) z letiska v zahraničí do hotela a späť. Cestovná kancelária môže ponúkať tiež zvozy z nástupných miest  na letisko
Waiting list - čakacia listina, zoznam náhradných cestujúcich. Prepravca sem zapisuje ďalších záujemcov o prepravu v prípade plnej obsadenosti linky. Ak sa niektoré z rezervovaných miest pred odletom uvoľní, ponúkne sa zapísanému záujemcovi z waiting listu.
Letiskové a bezpečnostné taxy - povinné príplatky, ktoré sú súčasťou základnej ceny zájazdu. Ich výšku určuje letecká spoločnosť.
Palivový príplatok - povinný príplatok, je súčasťou základnej ceny zájazdu. Jeho výšku ovplyvňujú ceny ropy a stanovuje ju letecká spoločnosť.
Odletová taxa - poplatok v miestnej mene alebo USD alebo EUR. Platí sa na  letisku pri opustení navštívenej krajiny. Je súčasťou základnej ceny zájazdu.

V destinácií

Čo robiť, keď ochoriete na dovolenke, o delegátovi zájazdu, čo znamenajú jednotlivé typy stravovania.

Informácie o typickej kuchyni a nápojoch jednotlivých krajín nájdete v našom Atlase krajín.

Najmä v exotických krajinách odporúčame venovať zvýšenú pozornosť tomu, kde jete a čo pijete. Buďte opatrní u jedál z pouličných stánkov, radšej nepite vodu z kohútika a vyhýbajte sa aj ľadu v nápojoch. Všímajte si, či zakúpené potraviny a nápoje nemajú poškodený obal.

Starostlivosť o zákazníkov

Nebol zájazd podľa vašich predstáv? Kde sa sťažovať na organizujúcu CK, ubytovanie alebo leteckú spoločnosť?

Prípadné reklamácie zájazdu či v ňom zahrnutých služieb spoločnosť Invia odporúča riešiť na mieste pobytu s delegátom usporiadateľa zájazdu alebo na recepcii ubytovacieho zariadenia, aby mohli byť vady ihneď odstránené či napravené delegátom usporiadateľa zájazdu, ubytovacím zariadením atp.
Spoločnosť Invia pre úspešné vybavenie reklamácie odporúča nechať si reklamované skutočnosti potvrdiť písomne podpisom zástupcu usporiadateľa zájazdu či ubytovacieho zariadenia. Tiež býva k dispozícii zákazníkovi non-stop telefónna linka usporiadateľa zájazdu, na ktorej môžete postup reklamácie konzultovať. 

Ak sa rozhodnete reklamovať zájazd či inú poskytnutú službu až po ukončení zájazdu, je potrebné reklamáciu zaslať bez zbytočného odkladu na e-mail klientskyservis@invia.sk. Reklamáciu môže zákazník tiež oznámiť na ktorejkoľvek pobočke Invia aj ústne, o tomto oznámení bude zodpovedným pracovníkom vypracovaný záznam, ktorý bude zaslaný usporiadajúcej CK; záznam je zákazník povinný podpísať.

Obráťte sa na klientskyservis@invia.sk alebo sa na našom call centre (kontakt viď vyššie v záhlaví webu) môžete nechať spojiť s nadriadeným daného predajcu.

Proces nákupu

Ako si môžem rezervovať zájazd? Čo je to nezáväzná objednávka? Kedy sa mi ozve predajca? A k tomu užitočný slovníček skratiek.

U nás máte vždy na výber z viacerých možností a môžete si vybrať tú, ktorá vám v danom čase najviac vyhovuje. Objednajte si zájazd online na webovej stránke, zavolajte na číslo uvedené hore v záhlaviu webu alebo navštívte jednu z našich pobočiek. Vždy vám radi poradíme. 

Invia nemá v okamžiku prijatia nezáväznej objednávky informácie o tom, či je daný zájazd voľný. Táto informácia je potvrdená a prípadne upresnená až následne usporiadateľom zájazdu, príslušnou cestovnou kanceláriou. Do tej doby sa jedná o nezáväznú objednávku.

Vo vybraných hoteloch a termínoch môže vaše dieťa, v doprovode 2 dospelých osôb a na prístelke, využiť služby celkom ZADARMO. Informujte sa pri nákupe zájazdu online alebo u našich predajcov. Náš predajca sa vám bude venovať a poskytne vám bližšie informácie, upresní si vek dieťaťa a potvrdí, či vami vybraný hotel a termín túto akciu umožňuje. Nie je možné kombinovať so žiadnymi ďalšími zľavami.

Storno dovolenky

Ako na storno zájazdu? Na čo máte nárok?

Odstúpenie od zmluvy (storno) musí byť uskutočnené len písomne a zaslané buď na adresu odstupenie@invia.sk, alebo sa obráťte na nášho predajcu, ktorý s vami zájazd vybavoval. Meno a kontaktné údaje sú pravdepodobne uvedené v e-maile alebo v zmluve. Ak ste si zájazd rezervovali na pobočke, telefónne číslo a ďalšie kontakty nájdete v zozname pobočiek Invia.

Zahraničná cestovná kancelária

Bude pre zájazd so zahraničnou CK zabezpečený slovensky (alebo česky) hovoriaci delegát? Čo je Invia Care? Sú zahraničné CK poistené proti úpadku?

Zahraničná CK funguje rovnako ako tuzemská CK. Hlavným rozdielom pre vás sú služby delegáta, ktoré sú zvyčajne poskytované v cudzom jazyku, a dokumenty, ktoré môže cestovná kancelária prípadne poskytnúť v cudzom jazyku. Toto všetko vám však kompenzujeme našou službou Invia Caremôžete sa spoľahnúť, že vám vždy všetko potrebné poskytneme aj vo vašom jazyku.

Sídlo spoločnosti je v prípade zahraničnej CK mimo územia SR. Ak ste uzavreli zmluvu so zahraničnou cestovnou kanceláriou, riadi sa táto zmluva zvyčajne právom krajiny, v ktorej ma táto cestovná kancelária sídlo. Preto sa v niektorých prípadoch môže dĺžka lehoty na vybavenie reklamácie líšiť od vnútroštátnych právnych predpisov.

Zahraničná cestovná kancelária vám samozrejme vždy zabezpečí delegáta na celú dobu vašej dovolenky (prítomného v destinácii osobne alebo dostupného telefonicky či online), ten však zvyčajne nehovorí slovensky ani česky. Ale nebojte sa, s nami sa v preklade nestratíte! V rámci služby Invia Care budete mať počas celej dovolenky k dispozícii telefonickú alebo online asistenciu v slovenskom alebo českom jazyku 24 hodín denne, 7 dní v týždni. S dôverou sa na nás môžete obrátiť, ak sa s delegátom zahraničnej cestovnej kancelárie nebudete vedieť dohovoriť.

Áno, základné pokyny pred odjazdom obdržíte v slovenčine, poprípade v češtine. Priložené môžu však byť aj dokumenty v cudzom jazyku. Ak tieto dokumenty nebudú zrozumiteľné, ponúkneme (zdarma) našu asistenciu v rámci služby Invia Care.