Koronavírus

Je bezpečné vydať sa von z republiky? Môžete meniť destináciu alebo termín? A ako je to so stornom? Máme pre vás odpovede na všetko, čo potrebujete vedieť o koronavíruse vo vzťahu k vašej dovolenke.

Kryje cestovné poistenie prípadné liečebné náklady spojené s koronavírom?

Cestovné poistenie Invia od AXA Assistance ako jedno z mála na trhu kryje náklady na liečenie zdravotných komplikácií spôsobených koronavírom, a to aj v prípade, kedy vycestujete do ohniska nákazy.

Čo ak sa počas dovolenky dostanem do karantény?

Ak sa bez zdravotných komplikácií dostanete v zahraničí do karantény, automaticky vám predĺžime dobu poistenia. Karanténa trvá väčšinou 14 dní, avšak každý prípad sa rieši individuálne. Príkladom môže byť rodina, ktorá sa dostala do karantény v hoteli na Tenerife druhý deň po prílete. Karanténa trvala nakoniec iba štyri dni. Cestovná kancelária zaistila všetko potrebné, vrátane nového letu späť domov.

Mám poistenie proti stornu, môžem ho použiť?

Toto poistenie sa vzťahuje na storno zo zdravotných dôvodov. Tzn. ak ochoriete alebo budete mať úraz a nebudete môcť odcestovať, máte nárok žiadať v poisťovni odškodnenie a preplatenie storno poplatkov. V prípade, že sa rozhodnete do danej destinácie necestovať, storno poistenie neplatí.

Ako je to s uplatnením poistenia storna zájazdu na oblasti s koronavírusom?

Ak máte kúpený zájazd alebo letenky do oblastí zasiahnutých koronavírusom, obráťte sa na našich predajcov, ktorí vám pomôžu nájsť najlepšie riešenie. Poistenie storna sa nevzťahuje na udalosti, ktoré nastali v dôsledku epidemiologickej situácie v cieľovej krajine a vždy záleží na rozhodnutí konkrétnej cestovnej kancelárie. Podľa zákona máte nárok na zrušenie zájazdu bez stornopoplatkov iba v prípade, keď nemôžete čerpať službu cestovného ruchu (napríklad ak je zavretý hotel, či zrušený let).

Storno zájazdu mimo ohniska nákazy (aktuálny zoznam neodporúčaných oblastí sledujte na webe Ministerstva zahraničných vecí) sa riadi všeobecnými podmienkami cestovných kancelárií. Odstúpenie od zmluvy je aktuálne možné podľa stornopoplatkov cestovných kancelárií. Ak chcete poradiť ohľadne vášho konkrétneho zájazdu, môžete sa obrátiť na predajcov.

Je možná zmena destinácie či termínu?

Každý zájazd sa posudzuje individuálne podľa dohody s organizujúcou cestovnou kanceláriou a s hotelom. Kontaktujte prosím predajcu, ktorý vám poradí a pomôže.

O akú čiastku prídete, ak stornujete plánovanú letnú dovolenku?

Odporúčame sa neponáhľať a vyčkať, ako sa situácia vyvinie. Za pár mesiacov môže byť riziko nákazy minulosťou a bola by škoda sa pripraviť o dovolenku. My celú situáciu starostlivo monitorujeme a naši predajcovia vám radi poradia. Mimochodom storno podmienky sú spravidla rovnaké teraz ako 60 dní pred odletom.

Ako sa môžete chrániť proti koronavírusu?

Dodržujte hygienické zásady, často si umývajte ruky a nedotýkajte sa tváre. Vyhýbajte sa davom (predovšetkým chorým ľuďom) a podporujte svoj imunitný systém dostatočným prísunom vitamínov.

Platí na túto situáciu Faktor 100?

Tento produkt garantuje klientom ochranu v prípade, že dôjde k úpadku cestovnej kancelárie.

Dôležité odkazy

  • Odpovede na najčastejšie otázky súvisiace s koronavírusom ako aj nonstop infolinky nájdete na stránkach Úradu verejného zdravotníctva.
  • Na stránke Ministerstva zahraničných vecí nájdete základné usmernenia, aktuálne cestovné odporúčania, ako aj možnosť sa pred cestou do zahraničia zaregistrovať. Takto budete formou e-mailu pravidelne informovaní o akomkoľvek prípadnom nebezpečí a o vývoji situácie.
  • Naši predajcovia sú vám pripravení poradiť na telefónnom čísle: 02 2064 8220.