Prečo nie je od Eiffelovky vidieť na more, a ako je možné, že Taliani hovoria po taliansky. Najkurióznejšie sťažnosti dovolenkárov

Jedna z najväčších cestovných agentúr v Európe Invia sa rozhodla podeliť o niektoré z najkurióznejších sťažností i požiadaviek, s ktorými sa usporiadatelia zájazdov stretávajú.                                                                        

Nespokojnosť a vyjadrovanie názorov nám nie je cudzie, a často sa medzi nami nájdu aj skutoční preborníci. Tí posúvajú latku nielen kvantitatívne, teda sa dokážu sťažovať neustále, ale aj kvalitatívne. Ako napríklad klient, ktorý sa sťažoval na letušku, že odmietla otvoriť okno kvôli čerstvému vzduchu. Že okná dopravného lietadla nie je možné otvoriť, nehľadiac na pretlak v kabíne v desiatich tisícoch metroch výšky, si zkrátka uvedomil. Podobne ako iný zákazník podcenil rozľahlosť Francúzska a sťažoval sa, že z hotela neďaleko Eiffelovej veže nie je vidieť na more.

Správna sťažnosť sa pritom nezaobíde bez požiadavky na vrátenie peňazí. Príkladom za všetky je jeden pár, ktorý reklamoval, že v hoteli nemali dostatok jedla. Na dôkaz klienti dokonca zaslali fotografiu prázdneho bufetu počas obeda. Stravu počas dovolenky mali však servírovanú. Iní klienti reklamovali okolnosť, že opravári, ktorí im v Taliansku prišli na apartmán opraviť kohútik, hovorili iba po taliansky. A istá klientka zase chcela vrátiť peniaze preto, že sa v Egypte nemohla kúpať kvôli útoku žraloka blízko letoviska. Argumentovala tým, že ju nikto nepredložil oficiálnu vyhlášku vydanú miestnymi úradmi a súdnym prekladateľom preloženú do slovenčiny.

„Akékoľvek sťažnosti klientov berieme veľmi vážne, predstavujú pre nás cennú spätnú väzbu. Nám aj našim partnerom na strane cestovných kancelárií, hotelov a ďalších služieb pomáhajú zlepšovať servis a tým zážitok klientov z dovolenky. Len sa treba zamyslieť nad tým, či človeku destinácia skutočne vyhovuje. Pokiaľ dovolenku nechcem tráviť medzi zástupmi ľudí, tak sa namiesto do veľkomesta vydám do prírody. Ak nemám rád slanú vodu, tak radšej vyrazím do hôr,“ radí hovorkyňa cestovnej agentúry Invia Jiřina Ekrt Jirušková.

Podobne svojrázne ako sťažností bývajú aj požiadavky klientov. Jeden pár sa napríklad dožadoval zľavy na dieťa, až sa neskôr ukázalo, že ich syn má už 28 rokov. Istému pánovi zase letecká spoločnosť stratila kufor, a on mal nárok na preplatenie nákupu nevyhnutného oblečenia. Čo je nevyhnutné, to ale každý definuje po svojom, a pre neho tento pojem očividne zahŕňal aj napríklad kašmírový šál, za ktorý minul vyše 2000 eur.

Rovnako zaujímavé sú manželské či partnerské etudy všetkého druhu. Napríklad jeden klient požadoval, aby jeho pani povedali, že bol náhodou vybraný na upgrade letenky na business class. Manželke totiž kúpil letenku v economy triede, ale sebe si priplatil za business. Či mu išlo o viac priestoru na nohy, alebo chcel mať manželku čo najďalej od seba, už nikto nezistí. Iný klient si zase prial, aby jeho dvojlôžková izba mala oddelené postele, a to čo najďalej od seba, ideálne oddelené prepážkou – jeho pani vraj neznesiteľne chrápe.

Publikované: 15.05.2023