Slováci uprednostňujú na dovolenkách kvalitnejšie služby, záujem o all inclusive zájazdy vzrástol o 18 %

Bratislava, 27. september 2011

 

Záujem o all inclusive zájazdy vzrástol tento rok oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 18%. Vyplýva to z aktuálnych štatistík cestovnej agentúry Invia.sk, ktorá je najväčším internetovým predajcom zájazdov na Slovensku. Tento rok vsadili Slováci pri výbere dovolenky na vyššiu kvalitu služieb. Potvrdzuje to aj výrazný pokles záujmu o autobusové zájazdy, ktorý oproti minulému roku klesol až o 44%.

Klienti cestovnej agentúry Invia.sk si v letných mesiacoch tohto roku vybrali all inclusive zájazdy až 65% prípadov. Pri tomto type služby je v cene zahrnuté všetko jedlo a nápoje, a to bez ohľadu na množstvo skonzumovaných jedál a požitých nápojov. Zájazd s polpenziou si tento rok vybrala takmer pätina turistov a bez zabezpečenej stravy vyrazilo na dovolenku len 8% Slovákov.

Tento rok registrujeme zo strany našich zákazníkov väčší dôraz na kvalitu služieb. Slováci si čoraz častejšie vyberajú all inclusive zájazdy či ďalší nadštandardný servis. Zároveň pozorujeme vyšší dopyt po päťhviezdičkových a štvorhviezdičkových hoteloch,“ uviedol Ivan Šidla, marketingový manažér cestovnej agentúry Invia.sk, ktorá je na Slovensku jednotkou v predaji online zájazdov. „Dôsledkom tohto trendu je aj narastajúci záujem o dovolenku v Turecku. Cestovný ruch v Turecku sa totiž špecializuje práve na luxusné služby,“ doplnil Šidla.

Štatistiky cestovnej agentúry Invia.sk za mesiace jún, júl, august tohto roku ukázali, že Slováci stále menej cestujú na dovolenku autobusom a dávajú prednosť komfortu lietadla. Leteckú dopravu uprednostnilo celkom 80% turistov, pričom pre cestovanie autobusom sa rozhodlo iba 7% turistov. Vlastné dopravné prostriedky využilo 13% zákazníkov spoločnosti Invia.sk.

Dôvodom poklesu záujmu o cestovanie autobusom je fakt, že hodnota leteckých zájazdov sa znižuje a cenový rozdiel medzi leteckou a autobusovou dopravou nie je tak výrazný ako v minulosti,“ uviedol Ivan Šidla z cestovní agentúry Invia.sk, ktorá ponúka širokú ponuku katalógových zájazdov i last minute zájazdov od viac ako 300 cestovných kancelárií. „Okrem toho sa tento rok znižuje aj predaj zájazdov do Chorvátska a Talianska, kam ľudia tradične cestovali autobusom,“ dodal Šidla.

 

 

Štatistiky spoločnosti Invia.sk za obdobie jún - august 2011

Predaj zájazdov podľa typu stravy

typ

Leto 2011

Leto 2010

All Inclusive

65 %

51 %

Polopenzia

19 %

24 %

Bez stravy

8 %

13 %

Raňajky

7 %

11 %

Plná penzia

1 %

1 %

 

Predaj zájazdov podľa typu dopravy

typ

Leto 2011

Leto 2010

Letecky

80 %

73 %

Vlastná doprava

13 %

16 %

Autobusová doprava

7 %

11 %

Publikované: 27.09.2011