Prejsť k obsahu | Prejsť k hlavnému menu

Ako riešiť poistnú udalosť (úraz) na dovolenke?

Nepodceňujte cestovné poistenie

Nepodceňujte cestovné poistenie

Pre každého z nás je takým "strašiakom" dovolenky, aby sme v priebehu pobytu nemuseli vyhľadať lekársku pomoc v destinácii. Pri malých odreninách alebo spaľení od slnka si iste dokážete poradiť v lekárni. Čo ale robiť, keď nastane práve situácia, kedy musíte k doktorovi či do nemocnice?

Kvalitné cestovné poistenie je základ

Prvým a hlavným krokom pred dovolenkou, najlepšie už pri kúpe pobytu, je nutné si dojednať kvalitné poistenie. Niektorí z nás si povedia: "Ale veď si platím zdravotné poistenie v Slovenskej republike." Nenechajte sa mýliť, toto poistenie v zahraničí nestačí a ceny za lekársku starostlivosť sú mnohonásobne vyššie ako u nás. Cena sa môže vyšplhať do státisícov až miliónov korún. Takáto dovolenka by sa Vám potom mohla pekne predražiť.

Po dohodnutí cestovného poistenia by ste mali obdržať poistné kartičky s Vašim menom, dátumom narodenia, trvaním poistnej doby, číslom poistky a kontaktom na asistenčnú službu danej poisťovne.

V prípade poistnej udalosti ihneď kontaktujte asistenčnú službu

Práve na toto číslo by ste mali ihneď zavolať a nahlásiť poistnú udalosť, teda že sa Vám stal úraz, že ste bol / a hospitalizovaná v nemocnici kvôli chorobe, atp. Asistenčná služba Vám poradí, aké zdravotnícke stredisko navštíviť, vysvetlí Vám ako ďalej postupovať a ako to bude s nákladmi na ošetrenie. Musíte počítať s tým, že môžete byť na mieste požiadaní zaplatiť výlohy zo svojich vlastných peňazí. Je nutné si uschovať všetky lekárske správy, účtenky za ošetrenie, prípadne za prevoz do nemocnice. Následne budete všetko dokladať poisťovni, u ktorej ste dojednali cestovné poistenie a tí po zvalidovaný poistnej udalosti (na vybavenie majú zákonnú lehotu 30 dní) Vám spätne vynaložené financie preplatí.

V prípade, že sa jedná o organizovaný zájazd cestovnou kanceláriou a v destinácii je prítomný delegát, spojte sa neodkladne aj s ním. V prípade, že máte dohodnuté poistenie priamo cez usporiadajúca cestovná kancelária aj delegáti sú na tieto situácie preškolení. Vo väčšine prípadov s Vami odcestujú aj do nemocnice a budú nápomocní v preklade.

V prípade úrazu kontaktujte asistenčnú službu

V prípade úrazu kontaktujte asistenčnú službu

Zoznam preverených lekárov a nemocníc pre turistov

Ak nechcete situáciu podceňovať a pripraviť sa už pred dovolenku, existuje tiež zoznam preverených nemocníc či lekárov v destinácii, do ktorej sa chystáte. Najznámejší je tento zoznam: organizácia IAMAT (International Association for Medical Assistance to Travellers). Stačí sa tu zaregistrovať a tým získate prístup k zoznamom preverených nemocničných zariadení a lekárov, vrátane informácie, či sa tu dohovoríte anglicky.

V prípade, že sa budete nachádzať v exotickej destinácii, pýtajte sa po nemocniciach pre turistov. Zvyčajne je tu poskytovaná oveľa vyššia kvalita služieb, ako v nemocniciach pre miestnych obyvateľov.

Snažte sa pri vzniknutých situáciách zachovať chladnú hlavu. V každom prípade sú v krajinách aj zastupiteľské úrady Slovenskej republiky, na ktoré je tiež možné sa obrátiť. Vo väčšine prípadov budete ale komunikovať so zamestnancami asistenčné linky poisťovne, ktorí sú preškolení a budú Vám v danej situácii nápomocní.

Páči sa vám tento článok?

Môžete ho ľahko zdieľať na sociálnych sieťach so svojimi priateľmi.

Páči sa vám tento článok?

Môžete ho ľahko zdieľať na sociálnych sieťach so svojimi priateľmi.